tisdag 5 januari 2010

Hemma igen! :)

493 kr fattigare. Ja, jag skriver kassabok (Muhaha, Johanna: vuxenpoäng till mig ;D ) och räknar och har mig. Lägger upp en budget varje månad med. Det kunde varit 593 kr, men jag hade ett presentkort, och eftersom jag inte ser dem som pengar (konstigt dock, de är av papper och de har värde, vad är skillnaden) så ser jag det som 493 kr ^^

Hur som haver. För 493 (593) kr fick jag följande:


Ett par jeans, på rea från Gina Tricot. 250kr. Storlek 24 faktiskt, klämde mig i dem, fast att jag brukar ha 25.. Men valet stod mellan att ha så trång midja att fettet putar ut lite (och man efter en stund får ont i magen) fast de satt supersnyggt och tajt i övrigt, eller att de satt bra i midjan, och bra ner till knäna, och sedan pösade och korvade sig totalt. Fettput eller pösknän. Jag valde fettputet. Anledning: dom Kan töja sig, men krympa skulle de aldrig göra.. Jag är nöjd i alla fall :)


Ansiktskrämen som jag skrev om igår. Den kostade 119, men jag tänkte att jag måste testa innan jag säger nej. Funkar den så är den definitivt värt det, fungerar den inte som jag vill så går jag tillbaka till den gamla.
En mellanpris-puderborste som jag tänkte ha till min mineralpuderfoundation när den nu anländer. "leverans inom 24 timmar", jag tackar jag.. -.-
Och så Mascaran. Telescopic carbon black från L'oreal. Läste några tester och den verkade bra. Stod förövrigt mellan den och Lash stiletto eller Define-A-Lash(lengthening), båda från Maybelline. Som ni kanske förstår är jag mer ute efter längd än volym.. Det som fick mig att tveka var priset (varför har alla mascaror blivit så dyra nu för tiden?!), de två från maybelline var billigare. Men det skilde bara typ 15 kr ändå, så jag bestämde mig för att trotsa mitt inre och köpa den jag tänkt från början.


Och plattången med förstås. Finns en likadan uppe hos Robert, och den var bra tydligen, så jag köpte mig en likadan. Har redan en förstås, men den är bara en sälja-wwf-produkter-premie. Den är nog inte så jättebra alltså. Dessutom behöver jag en hos mamma och en hos pappa. Så det så =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP