torsdag 28 januari 2010

Jag överlevde!

.. och vet ni vad? :D JAG SLIPPER RIKSPROVET I FYSIK B :D:D:D:D:D
Pratade med fysikläraren idag. Han sa att det är klart att jag ska vara med i Kemiolympiaden. Så provet slipper jag. Om jag får kompletteringsuppgifter/prov istället eller bara slipper det rätt och slätt, är inte bestämt än. Det får vi se då =) Men det är ändå något att glädjas över! =D

För att återgå till dendär fysiktävlingen idag då. Den bestod av 8 uppgifter. 4 st baserade på kunskaper från A-kursen, och 4st från B-kursen. Jag löste 5 uppgifter (3 st A och 2st B..). Resten hade jag inte en susning om. Eller orkade inte ha en susning om. Nej nu ljög jag, jag hade inte en susning (bara pinsamt att jag failade på att förstå en A-kurs-fråga..)..
Men, hur det gick är en annan femma =) Jag ser det som ett framsteg bara att jag lyckades sitta med fysikuppgifter i 3 timmar utan att få totalryck ^^ Blev inte ens skittrött på ämnet.. :o

Det om detta. Hoppas alla har kul. Själv sysslar jag med att varva läxläsning med sovning på ett väldigt ineffektivt sätt här borta =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP