tisdag 26 januari 2010

Helt vanlig kvällsmat

Scen: familjen är samlad kring kvällsmaten. Där sitter mamma, Hanna och Henrik, Hannas bror. Kvällen till ära serveras youghurt med fruktmüsli. Hanna anländer sist till bordet, och ser bara youghurt-paketen. Hon tar därför ner en ny paket müsli ur skåpet ovanför kylen. När Hanna ställer ner detta på bordet och sätter sig på sin stol, så säger mamma att det finns redan en paket müsli öppnad, som det bara är lite kvar i. Hanna ser att Henrik är i färd med att öppna det nya paktetet. Följande dialog utspelar sig:

Hanna: Det finns en paket öppnad redan, där *visar*
Henrik: Men den vill inte jag ha, bara massa småsmul kvar.
Hanna: Jasså, vem hade du tänkt skulle äta den då?
Henrik: .. inte vet jag? *häller müsli från det nya paketet på sin yoghurt*
Hanna: Men hallå, om alla tänkte som dig skulle det sista där behöva slängas.. tycker du det är särskilt sparsamt? Eller du kanske står över alla andra här i huset och tycker att bara det "bästa" duger för dig?
Henrik: Näe sånthär beteende tänker inte jag tolerera! *reser sig från bordet och går iväg med yoghurtskålen*

.. jag vågar påstå att min bror är lite väl överkänslig? O.o

1 kommentarer:

Disdrac,  28 januari 2010 kl. 13:51  

japp aningen överkänslig men att du orkar bry dig är ens är mer lol liksom. :P

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP