söndag 31 januari 2010

Frivillig städning!

Det hela började med att jag ville att mamma skulle måla små söta blommor med nagellack på mina naglar.. men det visade sig att alla penslar i huset fanns längst in i våran fruktade klädkammare. Våran klädkammare, är ett såntdär rum som bara finns på filmer - när man öppnar dörren så trillar saker bokstavligt talat ut, från toppen av rummet. Smockfullt alltså.

Här ska ni få er en bild av det hela:


Då hade jag alltså redan röjt ut allt det på högra bilden.. om vi säger såhär: det första jag gjorde var att lasta ut ett litet sidobord som låg uppånepå ovanpå alltihopa. Då fick jag sträcka mig UPPÅT för att få ner det, och det räckte med att stå på tröskeln.. Ni fattar nog ^^

Men ungefär 6 timmar senare, hade en stor del av sakerna förvandlats till skräp i påsar:

(här har 3-4st redan förpassats ut till soptunnan..)


Semla hann vi också med att göra och äta under dagen (L)

Och nu till det mäktiga slutresultatet:

.. för alla som sett våran klädkammare irl, är det svårt att förstå att detta ens är samma rum. Jag är minst sagt nöjd och förvånad över min förmåga att städa och organisera xD

.. men har mina naglar blivit målade ännu då? Nej ^^
Till slut blev städandet av klädkammaren självändamålet, så domdär små söta blommorna blev bortglömda på vägen =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP