lördag 9 januari 2010

Reflektioner från den första skoldagen

.. eller i alla fall den första skoldagen efter jullovet :) Dessutom första skoldagen på min sista termin i gymnasiet!! :D

Det var faktiskt helt okej att vara tillbaka i skolan igen, inte alls så jobbigt som det kändes först! Dock lika trött som vanligt, ögonen höll på att falla ihop på spanskan när vi lyssnade på musik (trots att dom sjöng falskt!)..

På fysiken kunde jag (och Johanna och Pauline, som var här på fysikdagen :D) mer än läraren, så han blev riktigt impad ;D Tror han kommer tvinga mig att vara med i fysiktävlingen i vår nu.. Nåja, allt är pappas förtjänst. Pappa är bra att ha :3

Fick tillbaka kursprovet i kemi på kemilektionen också! Jag klarade mvg :D Missade 7½ poäng. Fick 65½ av max 73 poäng. (jag måste lära mig att se positivt på mina prestationer..). Läraren berättade dessutom att jag hamnat bland de bättre i landet (topp 30, ca, räknade inte, men jag stod på första A4-sidan bland resultaten ;D) på uttagningsprovet till Kemiolympiaden! Inte så illa pinkat för en trähäst ;)
Frågan är nu om man ska gå vidare och göra nästa teoriprov och labbprov. Den andra personen från skolan som också var med fick till och med bättre resultat än mig.. Men om vi ska ha chans att klara proven (speciellt labbprovet) säger läraren att vi måste gå extrakurser i det (som dom ställer upp på, om vi vill).. jag sa att jag är intresserad om den andra personen också är det.. jag menar jag tänker ju ändå fortsätta på kemispåret efter gymnasiet, så det kan bara vara positiv erfarenhet för mig.. men nu får vi se hur det blir alltså =)

Det var nog det ^^


..Idioterna nere i Danmark verkar inte kunna kontrollera drickandet heller.. tycker synd om Robert som måste vara den mognaste bland massa fyllon.. -.-

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP