onsdag 21 juli 2010

Saker ni kanske inte visste.. ^^

I brist på inspiration snodde jag lite lätt en lista från någon random blogg och cuttade upp lite som jag ville, för att behålla den intressantaste informationen. Läs och förundras, eller låt bli om ni så vill:

BRUKAR DU:
Titta på dig själv i spegeln: Hur kan man låta bli att fortsätta titta när det är något så snyggt man ser? ;)
Skrika: Hmm, höja rösten föredrar jag att kalla det.. och bara när någon annan började!
Sova: Ja? Fast alldeles för lite.. har nog kronisk trötthet som inte kommer gå att ta igen på åtminstone 20 år..
Ha ångest: Ja. Oftast efter att jag skrikit xD Ångrar mig så gott som alltid efter jag varit arg, gör nästan alltid något dumt då..
Skada dig själv med flit: Nej. Det är bara riktigt dumma människor som skadar sig själva för att de tycker så synd om sig. Ta sig samman för fan! .. eller skada åtminstone orsaken till problemet istället..
Drömma mardrömmar: Inte ofta, tack och lov, men jag är väldigt lättpåverkad av ex. skräckfilmer (vägrar se sådana nu för tiden) eller ens prat om skräckfilmer..
Försöka vara annorlunda: Alla människor är väl annorlunda på sitt sätt? Jag hoppas i alla fall att jag är individuell =)
Klä dig i svart: Av hela min svartvita garderob är nog 80% svart ^^
Gå till kyrkan: Önskar att jag gjorde..
Gå i skolan: En av mina favoritsysselsättningar ;)
Hata folk: Hata är ett starkt ord - som jag använder lite för lättvindigt =)
Lita på folk: Hela tiden! Det finns ingen människa på jorden som är lättare att lura/utnyttja än mig..

VEM:
Vill du döda: Kan inte ens ha ihjäl en flugskit..
Kramade du sist: Måste vart Petronella, min låtsaskusin, på födelsedagslunchen idag =)
Vill du prata med: Nån som förstår mig =)
Skrek du på sist: Mamma måste det vara..
Vill du vara som: Åh, det finns små bitar hos många olika personer som jag önskade jag kunde plocka ihop och vara som ^^
Är vackrast på jorden: Livet är vackrast på jorden :)

HAR DU:
För många vänner: Hellre få äkta än många falska. Jag är kräsen ;)
Tvångstankar: Nej. Däremot svaga tur-föremål. Ex. är jag lite mer säker på att matteprovet går bra om jag har mina sifferörhängen. Fast det går inte åt helvete om jag inte har dem liksom :P Har inte heller skrivit ett enda prov vad jag minns utan klackskor på fötterna =)
Någon annan psykisk sjukdom: Okontrollerbar ilska har jag diagnostiserat mig själv med..
Någon fysisk sjukdom: Läser man läkarboken har man alla sjukdomar ;) Det är nåt cp med min mage (typ laktosintolerans men jag har inte undersökt nåt så jag vet inte..), mina leder gör ont när det är kallt/blåsigt, och det börjar sticka och domna i några eller alla av mina fingrar om kvällarna ibland..
Färgat håret: Ja, fast man kan nästan säga att det är naturligt eftersom jag bara härmat färgen jag hade som barn ;D
Några piercings: Öron och navel
Bra självförtroende: Nej, men hyfsad självkännedom och distans, hoppas jag :P
Sagt jag älskar dig till någon idag: Nej, inte idag. DET är däremot starka ord som jag använder med försiktighet. Det sista man vill är att det ska bli uttjatat - använder jag de orden kan man vara 110% säker på att jag menar varenda stavelse.
Varit kär: Självklart ^^
Dumpat någon: Nej.
Stulit någonting: Nej. Men kompisar som glömde leksaker hemma hos mig när jag var liten har nog fått leta ett tag.. xD

HUR:
Går du: Med klackskor!
Svarar du i telefonen: HeejdeeHannaaa
Fördriver du tiden: på ett totalt meningslöst sätt som jag blir arg på mig själv för efteråt varje dag..
Mycket pengar har du: Tillräckligt för att inte oroa mig =)
Tjänar du pengar: Studiebidrag/lån (om en månad börjar det!), "månadsbidrag" från pappa, småjobb/jobb åt pappa, och förhoppningsvis försörjning från en arbetande pojkvän inom en snar framtid ;)
Ofta diskar du: När jag väl flyttar till lägenheten lär det bli varje dag, för jag har ingen diskmaskin ^^
Ofta städar du: Fyfan, aldrig här hemma. Värsta jag vet. Mest för att mitt rum är så totalt helvetiskt att jag inte ens vet i vilken ände jag ska börja. Hoppas på bättre disciplin när jag flyttat..
Många stör du dig på: Åh, alldeles för många. ALLA människor (även jag) har åtminstone någon lite sämre sida..

TROR DU:
Att du kommer bli något: När jag var yngre sa jag att jag "ville rädda världen" när folk frågade vad jag ville göra när jag blev stor. Verkar det fortfarande lockande att åstadkomma något viktigt för mänsligheten? Ja. Hade det varit typ världens grej att få nobelpris i 50årsåldern? Ja. Men om jag tror på allvar att jag gör det - nej, jag brukar aldrig tro på saker jag lyckas åstadkomma förrän i efterhand =)
På gud: Ja.
På rymdvarelser: Rymden är så stor att det verkar orimligt att vi är ensamma.
Att folk tycker om dig: Man kan alltid hoppas och önska, och jag vill tro det..
På ett liv efter detta: Ja =) Då ska jag träffa Elvis, och farfar och morfar igen :3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP