lördag 31 juli 2010

Roadtrip!

Ja, det har jag ju inte ens berättat för er här! Antar att jag blir så trött av att köra bil att jag inte ens orkar prata om det när jag väl kommer fram.. Men jag körde i alla fall Roberts bil ner från Värmland igår! Lite mer än 22 mil är det! Och allt på tråkiga "motorvägen", som är mer likt en skogsstig än de motorvägar jag är van vid.. ett tag höll GPSen på att guida mig till Stockholm också, men då är det tur att man kan läsa skyltar ;)
I alla fall, hela anledningen var att vi skulle åka ner till Ullared idag! Och jag menar, visst visst vi kunde lånat någon förälders bil kanske, men what's the point of having en egen bil (som ju Robert har) om man inte ska köra den? Förresten gör jag bilen en god gärning, den hade en förjävlig rattfrossa i alla hastigheter mellan 85 och 100 km/h innan, men det har avtagit markant och finns bara på en enda hastighet just nu. Så antagligen berodde det hela på att bilen stått still så länge att hjulen blivit tillplattade på en sida.. Bilar måste tydligen köras för att må bra ;D

I Ullared handlade vi för övrigt för 3500 kr tillsammans! Vad det blev lär ni märka i sinom tid, fotar nog mycket idag men vissa saker kan man ju missa.. Robert står bakom mig och sorterar alltihopa just nu (och ställer tusen frågor som han alltid gör "hade du två sminkväskor eller vad är det här?" "jaja, kan du sortera i det nu eller?" "Ska jag sätta i glödlampan i lampan nu eller och testa?" blablabla, "kostar sophämtningen lika mycket oavsett varje månad? Eller den ingick i hyran va?" .. och detta bara under det sista stycket jag skrivit xD). Sedan ska vi antagligen köra in det som ska till lägenheten till lägenheten ikväll =)


Älskling och jag imorse innan vi åkte :3


Och vår kundvagn när vi hade handlat klart xD

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP