onsdag 28 juli 2010

Köra med släp

Ärligt, hur många tjejer under 20, med 2 veckor färskt körkort kan säga att de kan grunderna i att backa med släp? Jag tror jag är en av få.
Får vi som vi vill ska vi nämligen ta ner Roberts säng på släp (den är bred och ska till lägenheten ^_^) nu på fredag. Bakom hans Volvo 240DL, ja. Men eftersom jag är den enda av oss med körkort, så måste ju onekligen jag kunna köra med släp. Och ska man köra 22 mil bara sådär, så kan det ju vara bra att öva något först. Så pappa kopplade på sitt enorma släp på sin enorma bil och räckte mig nycklarna. Sedan åkte vi iväg och övade på att backa med släp. Backa rakt, backa och svänga, backa in släpet mellan två markeringar osv osv. Jag kan ärligt säga att jag fick mer huvudvärk av tankearbetet där än av de svåraste mattelektionerna jag upplevde i skolan. Men se på fan så klarade jag mig någorlunda i alla fall. Det blir inte särskilt vacker eller precist, men hamnar jag någonsin i en situaition där jag måste backa med släp så ska ni se att jag lyckas ta mig ur den utan att riva ner allt som finns inom 10 meters radie. ..har jag tur river jag bara ner hälften ;) nejmen, det var lärorikt!


Till råga på allt är det ett sånthär jäkla släp han har. Var rätt onödigt att kolla i mittbackspegeln när man hade det bakom sig O.o

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP