onsdag 14 juli 2010

Den Värmländska attityden..

Missförstå mig inte nu, det finns massa fina saker med värmland. Exempelvis min pojkvän ^_^ Så det är inte alls så att jag tycker illa om hela plejset rakt av..
Men det finns en sak som verkligen, verkligen stör mig med folket där uppe. De tycker nämligen inte att det gör nåt om alla andra människor omkring dem får vänta lite extra när de vill göra något. Den inställningen har jag observerat hos samtliga människor jag stött på där uppe. Utom möjligtvis Robert, han får vara det stora undantaget =)
Exempelvis skulle det kunna röra sig om att man sagt till någon att man ska vara hos dem en viss tid, men sedan går det nåt roligt på teve, som man bara måååste se, som är slut några minuter efter man sa att man skulle vara där. Då kollar man såklart klart på programet, och börjar inte åka förrän man redan skulle vara där. Och det är ju onödigt att säga till om det också! Inte som att personen man blev inbjuden av kanske har planerat sin tid efter vad man sa liksom =) (notera ironi). "Det gör väl inget om h*n får vänta några minuter, jag fick ju i alla fall se mitt teveprogram som är viktigare än allt annat! :D".

Jag vet inte hur det är med resten av världen, men här där jag bor är det i alla fall ett tydligt tecken på respekt (eller bristen på respekt) att hålla det man sagt till andra människor.. och kan man inte det av någon anledning, så hör man av sig och ursäktar sig noga..
Vet inte om de insett det där uppe, att om man kan välja mellan två saker (komma i tid och skita i teven, eller komma för sent och se klart) så väljer man faktiskt bort något, samtidigt som man väljer det andra. D.v.s. väljer man att se teveprogrammet, så väljer man bort att visa respekt för männskan man skulle till.

2 kommentarer:

Anonym,  15 juli 2010 kl. 22:53  

Du har nog fått det hela om bakfoten gumman lilla. För det där gäller bara bönnerna i Värmland. Inte stadsfolket!

Hanna 16 juli 2010 kl. 01:05  

hahaha, jag har inte svårt att tro dig.. när jag tänker efter är det bara bönder jag träffat på än så länge ;)

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP