lördag 10 juli 2010

Förmiddagsunderhållning

Har spenderat en stund av min tid på att lägga kommentarer till inte mindre än sex inlägg på en blogg jag hittade. (och länken fick ni för att ni ska tro mig, inte för att jag på nåt sätt tycker att ni borde besöka den - ni missar inget på att inte göra det, jag lovar).
Det är nån tjej som skriver om halalslakt och hur hemskt det är för djuren. Sen läser man vidare och plötsligt är invandringen inte bra, och så är hon mörkrädd för att folk som Reinfeldt eller Mona Sahlin kan få chansen att styra sverige. För gissa vilket parti som är bättre? SD ja. Som absoluuuut inte är rasistiska. Det är de nog inte heller, men deras anhängare är det ganska ofta..
Nå, anledningen till att jag blev så trött på hela attityden i bloggen var inte för att hon gillar SD - folk får ha vilken åsikt som helst och jag dömer ingen till rasist (eller dum i huvudet) bara för att de röstar på ett visst parti. Men hon har ju verkligen inte koll på vad hon snackar om! Hon blandar ihop olika argument och olika sakfrågor utan att veta riktigt vad hon gör verkar det som.. för nog är det inte djuren det är synd om när hon pratar halalslakt, det är slaktarna (och uppfinnarna av metoden) hon inte tycker om. Eftersom de är invandrare. Det vanligaste sättet att slakta djur i sverige på är nämligen just halal. Förutom att man inte läser upp dendär bönen nånstans mitt i. Läsa bönen = halal. Inte läsa bönen = vanligt kött. Så nog handlar det inte om att djuren skulle plågas mer av halalslakt (vad jag vet gör inte ord ont?).. eller så har hon bara inte läst på och vet att det ligger till på det sättet. Det återstår väl att se.

Jag blir i alla fall fruktansvärt irriterad på folk som är 110% övertygade om att bara dem kan ha rätt, och så har de inte ens ordentliga sammanhängande argument.. Antingen vet man vad man pratar om, eller så gör man inte. Och gör man det inte, så tycker jag verkligen inte att man ska basunera ut sina åsikter på det sättet hon gör.
Återstår att se om mina kommentarer ens blir godkända =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP