söndag 16 maj 2010

Totalutstädning


Någonting *host*kollainläggenfrånitorsdags*host* hade fått för sig att dumpa lite loppor i min säng. Det borde förklara alla dom mystiska betten ni ser ovanför.
Vänster till höger: vackert på mitt vänstra lår, höger fots insida, och så hela vänster arm (kan ni räkna till 5 där, alltså 4 på underarmen och en vid axeln, så får ni en kaka!)..

Dessa har jag alltså helt oväntandes blivit överfallen med i sömnen de senaste nätterna. De senaste 3 nätterna om jag inte minns fel. Alltså med början från torsdag. Nåväl.
Detta föranledde i alla fall att jag var tvungen att idag röja ur hela min säng, slänga ALLA mina kläder som legat framme i tvätten, vädra madrass, täcke och kuddar, dammsuga allting noggrant, och sedan återställa ordningen igen.
Nu hoppas jag bara på att inte få fler bett inatt.

Det sorgliga i det hela är att jag läst runt och insett att dessa betten tydligen sitter kvar ganska länge.. och de är röda nu även om jag inte kliat på dem på länge (myggbett brukar ju i alla fall tappa färgen även om de fortsätter bukta ut)..
JAG VILL INTE HA FULA PRICKAR ÖVER HELA VÄNSTERARMEN PÅ BALEN :(:(:(:(:(:(

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP