lördag 8 maj 2010

Cykelidioter

Åkte in till stan en kort sväng med älsklingen idag, innan det var dags att för honom att fara hem. Hans halvsyster konfirmerar ju sig imorgon, så då måste han vara hemma. Tyvärr gick inte det senaste tåget (som brukar gå på söndagar) på lördagar, så han fick åka tidigt :(

Nåja. Bäst vi stod där i busskuren och väntade (och jag hatade allt eftersom det var kallt och regnigt och blåsigt), kommer ett gäng cyklister susande förbi i "sakta" mak. Tävlingscyklister. Eller åtminstone tränande blivande tävlingscyklister. På körbanan. Okej, jag fattar att det kan vara svårt att cykla någon annan stans om det inte finns någon cykelbana. Men det fanns det.

Vad tror de seriöst att de är? Bilar? Supermänniskor som kan cykla i 60 km/h? Fattar de inte att de är i vägen?!

Jag hade god lust att skrika "DET FINNS EN CYKELBANA!" efter dem. Men något höll mig tillbaka. Något annat säger mig att jag inte är ensam i Sverige om att ha denna åsikten.



Aaah, revenge! Hämnden är ljuv ;)

1 kommentarer:

Disdrac,  9 maj 2010 kl. 22:39  

"Dom får skylla sig själva när dom dör!" ;)
Du skulle nog också må bra av att trubba av alla moraliska betänkligheter och helt enkelt lära dig gasa vid rätt tillfälle.

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP