måndag 24 maj 2010

God måndagsmorgon!

Ursäkta mitt lilla uppehåll över helgen, men det var välbehövligt =) Har inte suttit vid en dator på 2,5 dygn! Helt otroligt ;)

Igår när jag kom hem var det fullt fokus inför matteprovet vi har idag (matte breddning, vette fan hur det kommer gå), och sedan nojade jag och trodde att jag blivit magsjuk i alla fall.. och alla vet väl vad otrolig noja gör med magen? Nåja, nu ska vi inte prata mer om det! Jag överlevde natten utan att så mycket som spy en enda gång, och det väljer jag att tolka som att faran är så gott som över^^ (även om jag fortfarande inte vågar äta mycket på en gång och absolut ingenting med mjölk i!)

En besvikelse var dock min foundation från make up store. Hon i affären sa att "den här passar dig perfekt, smälter in jättebra!" .. och vad är jag idag när jag testar den ordentligt för första gången då? BAJSSMUTSIG i ansiktet! Jag sa det hela tiden till Josefin, men inte ens hon trodde på mig; jag kan inte ha varma (gula) nyanser på mig, oavsett hur ljusa dom är!
Nu måste jag likförbaskat blanda ut den med min förra foundation (som är för rosa) och försöka få till en neutral ton. Så kanske måste jag alltså gå och köpa mig en foundation till, för jag är osäker på om det jag har kvar av min gamla kommer att räcka..
BAH!


Nä, på nära håll med mycket ljus märks inget.. men kolla högerbilden, och jämför färgen från "skuggsidan" av ansiktet med bröstkorgen.. Det funkar helt enkelt inte! (och det är ännu värre irl..)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP