onsdag 19 maj 2010

Jag sov 3 timmar inatt

Jag är halvt död. Jag gör massa klantiga misstag jag inte skulle göra annars. Slår glaset i tallriken på väg till munnen, prickar fel när jag ska sätta laddaren i mobilen..
ja, så går det när man inte pluggar till nationella i matte e i tid. Då är det nattsömnen som ryker.

Provet är alltså imorgon, men idag ska jag till stan med Josefin, så det blir inte så mycket tid över till plugg idag. Jag är så gott som körd.

Nåja, nu till något roligare; vad jag ska handla idag! :D Det är ingen liten önskelista.. :
-Vit foundation (att blanda ut min vanliga med eftersom den ljusaste i hela affären, i den prisklassen jag kan tänka mig, är på tok för mörk.. (d.v.s. "Rose ivory" är mörkt i jämförelse med mig))
-Concealer både för mörka ringar och finnar
-Ofärgat puder (eftersom alla andra puder får mig att se orange ut..)
-Stora stenar att sätta i håret
-Svart väska
-Halsband, armband, ring
-Mascara
-Lösögonfransar
-Vit och mörkgrå (tror jag än så länge att jag bestämt mig för) glittrig ögonskugga
.. och allt det här är alltså inför balen =)



Blev mer "naturlig" look för mig idag (första gången på flera år?).. Ingen foundation, bara lite concealer och puder. Guld/mörkbrun ögonskugga istället för min vanliga mörkgrå/svarta.
Inte bestämt mig för om läpparna ska bli ljusare eller mörkare än dock, men det löser sig!
Kände alltså att Om jag nu får för mig att försöka testa igen om någon vanlig foundation kan passa min hy.. så är det dumt att ha foundation i hela fejset!

Nej, nu bär det minsann av till bussen! Hoppas jag minns hur man stämplar busskortet! (och inte gör som en viss person jag känner och försöker stämpla bankkortet istället ;D)

3 kommentarer:

You know who :O eller okej, Josefin då :o,  19 maj 2010 kl. 19:48  

*Känner mig träffad* xD

Hanna 19 maj 2010 kl. 21:46  

muhaha! Det ska du också ;) :o

Disdrac,  20 maj 2010 kl. 00:55  

woot? "Stora stenar att sätta i håret"
det är väll bara att kladda i lite epoxy i håret och trycka huvudet mot några stenar i en liten stund. sen är det klart...?

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP