tisdag 4 maj 2010

Jag tycker inte om dem.. alls


Bild från socialdemokraternas lilla sammankomst i kungsbacka den 1a Maj

De rödgröna tänker återinföra förmögenhetsskatten runt år 2012 om de vinner valet, och dessutom höja skatten för 3 miljoner löntagare.

Kommentar i Metro: "Jag betalar gärna mer i skatt för ett mer jämlikt samhälle där man inte ser ner på sjuka och arbetslösa."

(källa, Roberts vidareberättning, fråga honom om ni vill veta ursprunget!)
(det där om den höjda skatten har jag för mig var för folk som hade en bostad taxerad till över 4-och-nånting-miljoner.. eller så var det nåt snarlikt jag hörde på radion ^^)


Har alla gått och blivit helt dumma i huvudet? Varför ska folk som har pengar behöva betala bort alla i skatt till folk som inte har? Världen är inte rättvis. Låt dem som förtjänat sina pengar få behålla dem också! Vore jag rik skulle jag inte ge bort extra mycket skatt förrän du började skicka all god mat du slevar upp på tallriken ner till afrika och själv livnärde dig på vatten och bröd. Det är rättvist. Vill du ha det så? Nej. Varför inte? För att du vill ha det som du själv förtjänat! Dåså.

Rödgröna är ute och cyklar, men alliansen har tack och lov båda fötterna på jorden.


Och nej, jag är inte PK - vill ni ha undanflykter från att våga stå för något alls får ni leta någon annan stans =)

5 kommentarer:

J,  5 maj 2010 kl. 14:18  

PK? PrivatKnullare? :O Enda definitionen jag nånsin hört :P

Disdrac,  5 maj 2010 kl. 18:26  

PK= politiskt korrekt

Hanna 5 maj 2010 kl. 23:25  

.. tack disdrac xD

Disdrac,  6 maj 2010 kl. 11:55  

kunne ju iof också betyda det förstnämnda eller något liknande med privat ersatt med ponny, pundar, pudel, pucko...

puppykicker hade visst också fungerat. :D

J (som uppenbarligen var trött vid förra kommentaren),  6 maj 2010 kl. 19:43  

Hahaha! man vet aldrig med Hanna ;)

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP