söndag 30 maj 2010

Mina efterblivna reflektioner


Vem har missat att hon vann? Och jo, jag kollade visst på eurovision ändå.. samtidigt som jag kollade på forrest gump och chattade en del..

Och här sitter vi och säger "synd att Anna inte gick vidare" och "gud vilken dålig låt som vann". Det stör jag mig på med Sveriges attityd. När ska vi inse att det kanske inte är Alla Röstande Länder i Hela Europa det är fel på utan.. oss? (jag vet, värsta konstig tanke, ellerhur? :O)

Fast Josefin har också rätt i en sak: ingen kan skylla på Anna. Det var vi som röstade fram henne. Det är vårat fel.

Och en sak till: nu när jag hör vinnaren kan jag inte låta bli att tänka att Salem al Fakirs låt hade stått sig ganska bra ändå.. (sa jag det inte då, så har jag i alla fall hela tiden tyckt att den skulle varit mycket bättre att skicka än Annas låt)

Och en sak till #2: såg ni att både Danmark och Turkiet hamnade högt upp bland resultaten? Så helt fel ute var jag inte ändå ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP