lördag 22 maj 2010

God natt!

Ska upp klockan 8 imorgon och duscha och lite sånt innan pappa hämtar mig runt klockan 10, och så ska vi åka ner till skåne för att hälsa på hos min storasyster =)

Jag höll på att dividera jäkligt länge över om jag skulle åka ner eller inte. De har varit lite magsjuka där nere, senast nu i helgen, och den stora studentbalen är ju på tisdag. Ja, alla jag känner säger ungefär "är du galen?! ÅK INTE!! Ta inte risken, det är inte värt det!!" och först tänkte jag följa det där också.
Jag ser en stor likhet med fallet svininfluensan och huruvida jag skulle vaccinera mig eller inte. Tänkte vaccinera mig först, för den yttepyttelilla risken att jag skulle bli smittad om jag inte vaccinerat mig. Men sedan tänkte jag om, och här sitter jag idag - frisk och kry och överlevd.
Magsjuka förra helgen innebär att alla är friska nu, och att ingen kan smitta mig längre. Självklart kommer jag ha lite förhöjd hygien och sådär va, men jag inser själv att hade detta varit vilken annan helg som helst på hela året så hade jag åkt utan att tveka.
Dessutom har jag tidigare år inte blivit magsjuk så lätt. När nästan hela klassen (30 pers i grundskolan) blev magsjuka och bara ca. 5 personer blev kvar i skolan - då var jag alltid en av dem som var kvar. Jag har varit magsjuk, av någon outgrundlig anledning, en enda gång i hela mitt liv.

Så nej, nu när jag får denhär fina chansen att åka och hälsa på min syster som jag träffar så sällan annars, så tänker jag ta den! För risken är ungefär lika liten att jag blir smittad där, som om jag går ner till ica och köper en frukt som någon som varit magsjuk pillat på..




Ville också passa på att tipsa om en fiffig grej inför valet! Valkompasser finns på många olika tidningars hemsidor nu. Inte för att jag undrar vart jag själv står, men många andra gör =)
Vår samhällslärare ville att vi skulle testa de på SvD's hemsida idag på lektionen, men det funkade inte. Den verkar inte vara särskilt seriöst heller, men jag testade GP's däremot, efter rekommendation, och den visade sig vara rikigt bra! Iaf för mig, så testa den om ni testar någon vettja ;)


Se, det blev ju precis som det skulle vara ;D

3 kommentarer:

J,  22 maj 2010 kl. 09:40  

Jag fick också det parti jag ville :D GP for life!

Disdrac,  24 maj 2010 kl. 00:51  

samma ordning men andra procent än vad du fick gladiz.
fast jag tycker dock att frågorna var nästan samma på båda ställena förutom att GPs inte hade frågan om fildelning med(har jag för mig)...

GabbZ 11 juli 2010 kl. 23:36  

Nu förstår jag varför du är sur!!! Du är ju en av mumintrollets anhängare! Hoppas du ser lite bättre på saker än vad han gör och hoppas att han avlider av någon jobbig sjukdom snarast :) Han har bergis Aids! :)

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP