torsdag 20 maj 2010

Ger upp

Nu har jag fajtats 22.00-03.00 igår, och dessutom 19.30-24.00 idag. Det blir 9,5 timmar totalt. Jag har löst kanske 5 uppgifter helt och hållet på egen hand, och det enda jag egentligen är säker på att jag kommer fixa är g-poängen imorgon.

Men sidorna i mitt räknehäfte har tagit slut, och lika så uppgifterna vi fick att räkna på inför provet (typ 35 st i boken, plus 2 hela gamla nationella prov). Jag har inget kvar att läsa som jag inte redan läst och kan, och jag har dessutom lyckas få otaliga små skärsår från papper i mina händer.

Så nu ger jag upp. Om jag inte får mvg på provet imorgon, då var det helt enkelt inte meningen att jag skulle få mvg i denna kursen. För det allra jobbigaste med hela alltet är att trots att jag gjort allt jag skrev här ovanför, trots att jag fattar när jag läser det, så kan jag inte utföra det själv! Helt otroligt.

Nu ska jag öva på att lita på mig själv. Öva på att lita på mig själv, läsa alla sidor som jag redan kan igen, och njuta av en lååång natts sömn! Eller ja, åtminstone 1½ timma längre än igår..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP