tisdag 11 maj 2010

Jag ser ljuset

Tack och lov för att min hjärna är så bra på att stimulera mina nervceller kemiskt och elektriskt så att deras kanalprotein förändras och de fastnar i sin position. Det är så minnen skapas alltså. Bara en av miljarders grejer jag måste kunna imorgon när jag sitter där på provet.

Men tack vare sent tillämpad studieteknik så tror jag mig kunna sikta högre än ig i alla fall. Jag läste igenom allt i söndags, började göra anteckningar igår, slutförde dem idag, och har hitills läst igenom (och återupprepat i huvudet bit för bit, så gör jag alltid. Läser en sida, och tittar bort och testar mig själv) alltihopa 2 gånger.
Enligt studietekniken ska man ju "skumma igenom" (det får vi väl kalla genomläsningen för) det först. Sedan gå igenom noggrant (det får vi kalla anteckningarna), och sedan läsa på först med 10 minuters mellanrum. Sedan ska det gå en timma. Sedan en timma till. Sedan 2 osv, mellan tillfällena. Jag läste 2 ggr på rad, och ska snart läsa en gång till. Ska bara finna orken. Så just nu är jag i dendär entimmaspausen som jag tror krymper till en halvtimma för att jag är så stressad.

Men.. ingen annan än jag är intresserad av det här i alla fall. Jag borde prata om något roligare!
Som att imorgon kommer Robert hit på kvällen =)
Jag måste plugga fysik och öva inför en spelning typ hela helgen, men han är så välkommen så ändå ^^

2 kommentarer:

J,  11 maj 2010 kl. 21:52  

Vi ska till Sticky på torsdag :) ska ni med?

Hanna 12 maj 2010 kl. 00:28  

tror tyvärr att jag måste vara iväg och soundchecka för spelningen jag har på fredag då >.<
(ehm och öva, har inte haft tillräckligt med tid :o )

men det var attans, lova att säga till nästa gång med! :O

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP