måndag 31 maj 2010

Jag dödade en spindel :(

Jag dödade en spindel och fick dåligt samvete. En ordentlig sving med handduken och så flög äckelpäcklet ner på golvet. Och där låg den och rörde sina ben krampaktigt, kämpade för livet i ett sista desperat försök överleva..

Jag brukar avsky spindlar, skrika när jag ser dem, och önska att alla som kommer i min närhet ska dö.. men jag tyckte mer illa om mig själv än spindeln när jag slängde över handduken över det stackars försvarslösa livet igen, och trampade tills den var helt stendöd..

Jag har nog onormalt mycket samvete - jag kan inte döda en spindel, en fluga, eller ens en mygga utan att känna mig illa till mods.. den här gången tröstade jag mig själv med att en halvdöd spindel bara plågas ändå, så att man nästan kan säga att jag var snäll.. fast ändå inte..

4 kommentarer:

Disdrac,  31 maj 2010 kl. 14:40  

Hade det inte varit för det där med dåligt samvete hade jag trott att du var psykopat. Vissa av dom ska ju tycka det är roligt att rycka benen av stackars försvarslösa pluttigulliga små spindlar. Och sen vad är egentligen värst en lång plågsam död eller snabb och brutal?
Tycker du borde konvertera till Hinduismen så att du lär dig värdet av att inte skada andra varelser. ;)

Och jag är faktiskt väldigt seriös nu ska du veta för jag tar väldigt illa vid mig av att se eller höra om någon som skadar försvarslösa insekter, djur och till och med kopiatorer.(människor å andra sidan är det bara rätt åt.)

Hanna 31 maj 2010 kl. 19:19  

men jag hade inte så mycket till val.. jag kunde iofs låtit bli att döda den, gått ut därifrån och tejpat igen alla möjliga vägar ut. Och satt upp en lapp på dörren med "spindelns rum". Jag står inte ut med spindlar, dom skrämmer vettet ur mig, och jag VET att det inte finns någon anledning till det..

Men när ändå min logiska hjärnhalva fick segra så var det vettigare att ha ihjäl spindeln än att göra det ovannämnda..
Och tillåt mig att tro att du är lite störd själv när du har medkänsla för kopiatorer ;)

Disdrac,  31 maj 2010 kl. 20:37  

BARBARISKT! Jag skulle nog sträckt fram handen och låtit den klättra på mig ett tag sen hade jag släppt ut den. Jag älskar ju spindlar och de flesta andra varelserna som folk har fobier för.

Nää det får du inte tro. :P Är man störd om man är så empatisk av sig att man tycker synd om saker som inte kan försvara sig? en kopiator eller tv eller dator för den delen är då i högsta grad försvarslösa och förtjänar varsammare behandling.
http://www.youtube.com/watch?v=wzGWvZAd228
var visst en fax fast faktum kvarstår. Jag känner fortfarande medlidande för den stackaren.

Disdrac,  31 maj 2010 kl. 20:45  

http://www.youtube.com/watch?v=UFS06Z0CCpk&feature=related
skrivare var det till och med. viktigat att hålla koll på sånt ska du veta. :P

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP