tisdag 30 mars 2010

Svar på (tyken) kommentar

Någon (som tyvärr inte vågar säga sitt namn, konstigt?) kommenterar:

Va e detta för skola? tycker att det låter halvdåligt, du var ju iaf inte med på den svenska fysikfinalen i Umeå och du lär inte vara med i uttagningarna för den internationella olympiaden i kemi...

Till mitt inlägg om kemiolympiaden.

Mitt svar:
Och du är? Jag antar förstås att du var där i umeå och letade efter mig? ^^
Skolan jag går på (aranäsgymnasiet) fick 41 poäng för de 3 bästa resultaten, och hamnade då på 22a plats i lagtävlingen. Men vi kan väl säga som så att det var jag som stod för näästan hälften av poängen ( jag minns inte exakt, men nu ska jag fan ta reda på det!). Så atteeh, så dålig var jag inte =)
Sen har vi ju den lilla haken också att om man är med i fysiktävlingen får man inte vara med i kemitävlingen, och jag väljer hellre kemi, så det var ingen stor förlust =)

Sen om kemin - nej, jag lär inte vara med där, intressant iakttagelse. Tyvärr lite efter, eftersom jag redan märkt det själv ^^ Men du, man måste inte vara bäst i landet för att få känna sig bra på något. Det är inte många som kan säga att de är bäst på hela skolan i flera olika ämnen.. (dessutom hamnade jag bland de 30 bästa i första kvalet..)
Så om det är trycka ned mig du försöker göra så är det rätt lönlöst. Jag kunde inte vara mer stolt över mina resultat, och det tänker jag fortsätta vara =)
Så kan ju du där borta fortsätta vara missnöjd med att du inte slår precis alla du möter :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP