torsdag 4 mars 2010

Med blåa fläckar på händerna..

Ja, jag spillde lite när vi laborerade idag! Det är för projektarbetet (inte kemitävlingen, den ska jag labba inför imorgon), och vi testade våra 2 första lösningar! Det såg inte ut att hända så mycket på en halvtimma i alla fall, ingen tydlig förändring - dock verkade det ena provet aningen mörkare än det andra, så vi lät dem stå över natten för att se om det händer något då! När vi sedan hade farit iväg hem till Josefin upptäckte jag dock att jag hade blålila fläckar på ena handen - det måste ju ändå vara ett gott tecken ;)


Proverna! Båda hårtussarna kommer från samma hårslinga - så visst ser det ut att hända åtminstone lite i den högra? :D ja, det är meningen att det ska bli blått då ..

En väldigt konstig grej var att våran ena lösning ändrat färg under dessa veckorna den stått i skolan. Till vänster är hur de såg ut idag, och till höger hur de såg ut för 2-3veckor sedan då vi blandade dem!

Jag tycker faktiskt vi har ett rätt kul projektarbete om jag får säga det själv ^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP