torsdag 18 mars 2010

En stor jävla pool


(bilden blir inte så stor/skarp som jag vill, så klicka på den är ni snälla :o )

Våran samhällslärare visar oss lite bilder och förklarar mer om samhället från sin senaste semester (flera veckor i asien). Bland annat pratade han om Angkor Wat ett ställe nära Siem Reap i Kambodja. Det är den "lilla" inringade fyrkanten till höger. Den är "bara" ungefär en kvadratkilometer.
.. det fick mig obönhörligen att tänka "vem fan får för sig att bygga en ca. 5x2 kvadratkilometer stor pool?"

2 kommentarer:

Disdrac,  19 mars 2010 kl. 08:07  

Jag skulle då inte ha så mycket emot att anlägga en sån där liten simmbasäng över grannarnas tomter. fast jag skulle nog inte känna för att gräva ut en gigantisk plaskdamm. så jag skulle nog anställa någon annan som fick gräva. typ några tusen människor eller så...

Bygga pool 28 mars 2010 kl. 16:05  

Låter som drömmen för de som är sugna på att bygga pool :)

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP