fredag 20 februari 2009

sängliggande,överlevnad

.. jepp, sängliggande personer som bara försöker överleva, har ett ganska lågt energibehov per dag. Enligt det jag nyss räknat ut har jag tyvärr nästan lika lite. Jag når nämligen inte ens upp till energibehovet hos personer med "stillasittande arbete med visst behov av förflyttning, men ingen eller begränsad fysisk aktivitet under fritiden".
Jahaja. Så aktiv var jag ja.

Jag sitter här och har bestämt mig för att göra något produktivt av min tid under helgen. Men vad ska jag göra?
Jag vet att jag antagligen måste plugga lite fysik, men hur lätt är det när Monicas 2 barnbarn är här och stökar hela helgen?
Det finns andra saker jag vill göra också.. som att designa egna kläder, bli bäst på piano, läsa bra böcker, måla porträtt av folk som står mig nära, gå ut och fota och redigera bilderna i datorn riktigt snyggt, bli hälsosam och motionera, brodera klart alla mina påbörjade tavlor, sticka klart min halsduk.. och mycket mycket mer..
Jag kanske skulle ta och göra något av det nu i helgen?
Känner lite sug efter att spela piano nu faktiskt.. ska jag följa det? .. allt beror på hur stark datorns dragningskraft är! :o

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP