tisdag 17 februari 2009

Näe

Hade som sagt religionsläxförhör idag. Trallala, när läraren säger "nu är det alltså 5 minuter kvar, så det börjar bli dags att tänka på att avsluta.." .. så tänkte jag "oj, hoppsan, jag har en hel lång reflektionsfråga kvar". Hoppsansa ja. Äh, hoppas det gick bra. Han är flum den läraren, stör mig på honom. Man fattar inte vad han menar, och även fast han säger "det finns inget rätt eller fel" så berömmer han ändå vissa svar och tycker att andra är tveksamma. När det handlar om åsikter alltså.
Ungefär som när vi pratade om vad som händer efter döden..
Han får kallas för H;
H: Vad tror ni då händer efter döden?
Jag: man kommer till himmelen..
H: Till himmelen säger du? Dit kommer alla alltså.. ?
Jag: .. ja
H: .. ookej..
Annan klasskamrat: .. men, det kan man ju inte veta, vad som händer efter döden. Det borde ju bara bli tomt liksom..
H: .. just det!

Jahaja. Verkade ju inte precis som att mitt svar var mest "rätt" där då..

Äh, jag har just ätit middag i vart fall, potatis och köttbullar med brunsås, och så lingonsylt. Perfekta potatisar! Jag åt nästan ihjäl mig. Jag måste sluta äta såhär förbannat mycket. Jag kommer bli tjock, det blir jag så lätt. Nej nu är jag arg på mig själv. Jag vet att jag hatar när magen putar så förbannat, ändå kan jag inte låta bli att äta och äta och äta för det är så jävla gott! Argh!

1 kommentarer:

Anonym,  18 februari 2009 kl. 17:10  

ERKÄNN DU HAR HENRIK SOM LÄRARE!! xD

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP