tisdag 6 januari 2009

Gott nytt år?

Jag har visst inte skrivit sedan innan nyår jag. För jag har vart med Robert.. känns udda att han inte är här nu, samtidigt som jag inte riktigt saknar honom än.. vet inte, fattar inte varför. Men det är nog bra. Det känns bra att vara med honom, så varför sluta?
Man ska inte gräva ned sig i grubbel, om det inte känns fel så är det inte fel. Punkt.

Klacken trillade av mina skor dagen efter jag köpte dem om jag inte skrev det tidigare.. blä på dom..

Jag har nästan bokstavligt talat frusit lemmarna av mig uppe i värmland, det är omänskligt kallt.. och så åka moppe i det vädret, utan ordentliga kläder.. d.v.s. inga termobyxor, inga benvärmare, inga tjocka varma skor/kängor, inga vantar... ja.. alla fattar.. fruktansvärt jävla skitkallt. Kan inte räkna gångerna jag helt tappat känseln i alla tårna / hela fötterna denna helgen. Fan, inte bra inför framtiden..

Skolan börjar på torsdag, och ändå är jag hemma idag (som i måndag, vet att det egentligen är tidigt på tisdag nu). För jag trodde vi började på onsdag. Men sen visar det sig att vi har en jävla studiedag då, så vi börjar på torsdag. Det upptäckte jag såklart efter det att jag bokat min hemresa. Typiskt.

Äh, Robert börjar på onsdag, så det kanske är bäst ändå, så får han lite tid på sig att fixa i ordning saker och sånt.
Och jag får plugga. Plugga och plugga. Har faktiskt pluggat en kanske 5-6 timmar kemi under lovet, minst, även om det kanske inte räknas som mycket. På tågresan ner spenderade jag 75% av färdtiden med att läsa om syror och baser, och redoxreaktioner. Så mycket jag har glömt/förträngt..

Och så kom jag på att vi kunde nån jävla formel som gick något som (T*n*R)/x = y .. (har glömt vad x och y var över huvud taget, och R kan jag bara minnas som bokstav om den ens är rätt..) .. någon som känner igen och kan tala om för mig vad fan det handlar om ?

Mja.
Nu är klockan fan halv 4 på natten och jag sitter uppe. Fantastiskt, härligt att skolan börjar om 2 dagar och att jag fortfarande måste vrida tillbaka mitt sovmönster 1/4 dygn..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP