tisdag 6 januari 2009

Egotripp

Inspirerad av hamsterpaj och såhär i början av 2009 så tänkte jag göra en utvärdering av mig själv. Hur nöjd är jag med mig själv egentligen?
Vad har jag för bra egenskaper, och vad har jag för dåliga egenskaper?
Vilken sida är egentligen övervägande?

Så nu tänkte jag göra en väldigt grundig genomgång av mig själv och ¨föra ned alla saker i en lista över bra och dåliga saker!


Bra saker
-Blont hår (numera ungefär så ljust som jag vill ha det med!)
-Klarblåa ögon (typ finaste färgen som finns på ögon!)
-Formen på mina ögonbryn är väldigt trevlig och lätt att grejja med
-Fylliga läppar (ohyes, något av det bästa med mitt ansikte)
-Fint leende, med ganska (nuförtiden) jämn och förhållandevis vit tandrad (ja, när jag ler syns mina tänder)
-Ljus hy (jatack jag vill ha det så, och det vill robert med för den delen ^^)
-Självfall på håret (även om det är ganska tråkigt så får det i alla fall någon sorts frisyr när jag inte orkar med det )
-Trevliga, lagom markerade kindben (alldeles lagom, speciellt med rouge på!)
-Spinkiga armar (ser bra ut även om de inte är så användbara xD)
-Väger precis lagom (48-51 kg)
-Ser smalare ut än förr (+10 kg på den tiden)
-Mina ben (trevliga både till form och utseende, alldeles lagoma faktiskt)
-Rumpan (dess utseende är mycket uppskattat av robert, så det blir en positiv sak.. har själv aldrig tänkt efter)
-Min längd (alldeles lagom kort!)
-Alltid smal framifrån (att magen sedan ändrar form lite sett från sidan är en annan sak .. )
-Många intressen (lättare att lära sig så)
-Har lätt för mig i skolan i de flesta ämnena
-Min "pianotalang" (tack mormor för att du fick mig att börja spela! Älskar att spela piano, så uttrycksfullt)
-När jag väl gör någonting så brukar slutresultatet nästan alltid bli bra, och om jag anstränger mig ännu bättre (d.v.s. ingen ansträngning = vg, anstränging = mvg)
-Bra på att leda och organisera en grupp, så länge det gäller arbete som behöver uträttas
-Bra självinsikt (jag vet om det mesta av mina bra och dåliga sidor och kan låta andra påpeka dem som sanningar utan att bli förolämpad)
-Bryr mig alltid om att andra också ska få det bra (t.ex. om jag får en fördel, så ska det inte innebära nackdelar för andra för det, då är det inte värt det)
-Kan hålla hemligheter/vara bra mentalt stöd för andra när de behöver det

Dåliga saker
-Platt tråkigt hår (även om det har snygg färg .. )
-Olikformade ögonlock och min ena pupill sitter inte riktigt centrerad (svårt att ha färgade linser p.g.a. det sistnämnda)
-Uppåtnäsa (lagom mysigt att folk ser in i mina näsborrar även om den passar mitt ansikte ganska bra^^)
-Mina ögonbryn bildar ett McDonalds-M ifall jag inte gör något åt dem
-Begynnande dubbelhaka (usch vad jag hatar det hänget där under!)
-fyrkantigt ansikte (mina käkben sticker ut liite för mycket där nere på sidorna)
-Mina öron sitter olika högt upp (lagom kul när man hade glasögon förr)
-Synfel (jobbigt med linser)
-Finnar i pannan
-I princip osynliga ögonfransar så länge jag inte har någon mascara på dem
-Nästan inga muskler i armarna eller någon annan stans för den delen (inte särskilt vältränad i alla fall, men jag är ju smal i vilket fall, bara inte "atletisk".. )
-Magen svullnar upp ganska rejält när jag ätit (kul att se typ gravid ut..)
-För små bröst (och dessutom är de inte lika stora, och inte särskilt snyggt formade heller, oftast..)
-Min hålfot har nästan gått ned i marken (och det är skitjobbigt att gå när man är plattfotad, får se upp med detta..)
-Finnar/utslag på ryggen (inte överdrivet mycket, inte äckligt alltså, men de finns där)
-Jag är lat (orkar aldrig ta tag i saker så tidigt som jag kanske borde)
-Måste alltid vara bäst (hemskt jobbigt att inte kunna glädjas fullt ut åt när andra lyckas med saker, utan förstöra deras stund med att sura över att jag inte var bättre)
-Dålig på att leda och organisera en grupp vad gäller fritiden/socialt (är så blyg)
-Dåligt självförtroende (min hjärna arbetar aktivt för att trycka ned mig)
-Dålig på att hävda mig och ta plats (kommer nog bli jävligt svårt att få jobb någon gång i framtiden)
-Pratar jämt och ständigt om mig själv (med dem jag känner.. med andra pratar jag inte alls xD)



.. det får duga, bytte över till mer mentala/psykiska egenskaper någonstans där i mitten, från de fysiska. . och beräkningarna säger.. :
Att de bra sakerna vinner med 23-21! En jämn kamp må jag säga!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP