fredag 30 april 2010

Reflektioner en fredagkväll

Och det är inte vilken fredagkväll som helst - det är valborg!
Men här sitter jag och väntar på älsklingen, och vi ska inte göra något speciellt alls, bara vara hemma. Det är trevligt, och det har jag längtat efter =)

Storasyster med man och systerson var här tidigare idag, och vi tog en lång härlig promenad och jag fick köra vagnen ^^ Lillkillen är jättesöt ^_^

I övrigt hade vi en intressant samhällslektion idag, för min samhällslärare måste vara den enda läraren i universum som inte uppskattar frivilliga diskussioner inom sitt eget ämne från elevernas sida..
Vi hade alltså fått en uppgift att göra, vi ska skriva ca 4-6 A4-sidor om viktiga saker och lämna in om ungefär 2 veckor. Men jag, Josefin, och Kim (ytterligare en snubbe från klassen alltså) blev kvar i klassrummet och diskuterade miljöpartiets politik istället. (Den är åt helvete fel enligt mig). Så vi började diskutera växthuseffekten osv.
Mitt i allt detta frågar oss läraren om det verkligen är uppgiften vi sysslar med. Nja. Vi fortsätter diskussionen, och jag säger att "enda sättet att faktiskt rädda miljön på riktigt är att ha ihjäl en himla massa människor", men vi var alla överrens om att det inte är en åsikt man kan säga på allvar, för då tycker folk att man är sjuk. Då inflikade läraren, faktiskt, att det finns en politisk ideologi som står för denna tanken. (Disdrac, eftersom du läser detta: du har inte lust att tala om för mig vilken? ^^). Sedan diskuterade vi lite mer, men då snäste läraren av oss och bad oss börja med uppgiften istället.
Men hallå eller, det var inte som om vi satt och diskuterade "helgens fester" eller "senaste modet". Vi diskuterade politik och miljö, varför klaga när elever gör det frivilligt? :o



Och ja, fast att jag hade hela systers familj på besök var jag den enda personen jag lyckades fånga ett foto på :o

Fast ska jag vara ärlig är det oftast såhär jag ser ut när jag sitter framför datorn:

Så nu vet ni!

4 kommentarer:

Disdrac,  30 april 2010 kl. 22:54  

faktiskt inte en aning vad svaret är på din fråga och jag hittar inget av intresse när jag bläddrade igenom sidan om överbefolkning på wikipedia... :(

enda jag hittar är massa självmords sekter, "vanlig" populations kontroll, idiotisk politik som leder till att folk svälter ihjäl, etnisk rensning. osv. men inget om populations kontroll genom att ta dö på folk.

Disdrac,  30 april 2010 kl. 23:13  

http://en.wikipedia.org/wiki/Voluntary_human_extinction_movement

närmsta jag kommer...

Disdrac,  30 april 2010 kl. 23:15  

http://en.wiktionary.org/wiki/extinctionism

inte särskilt oväntat så finns det även ett namn för åsikten...

Jossssssefiiiiin^^,  2 maj 2010 kl. 18:43  

HAHA jag diggar bilden längst ner xD

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP