tisdag 6 april 2010

Kemiteknik.. med fysik? :O

Jag kan inte säga vad det är, men min äckelpäckliga magkänsla styr mig rakt mot Chalmers, oavsett vad kemiprogrammet på GU har att erbjuda som kanske skulle passa mycket bättre. Snart väljer jag att tro att det är gud som styr mig, och då ger jag mig och låter honom bestämma. Han vet ändå bäst.

Men jag läste följande lilla text på ams:
"Kemisterna har en ganska kärv arbetsmarknad då det finns många utbildade som konkurrerar om jobben. En bred basutbildning kan öka chanserna att få jobb. Även breddning mot andra områden kan vara en fördel. Vi bedömer att det blir hård konkurrens om jobben det kommande året. Även på fem till tio års sikt är vår bedömning att kemister möts av en mindre god arbetsmarknad."

och tänkte genast "AAAAH BRED UTBILDNING BRED UTBILDNING" .. sedan tänkte jag "vafan, det gick ju förhållandevis bra för mig i dendär fysiktävlingen, trots att jag på ett ungefär avskyr fysik i dagsläget.. kanske har jag en liten fallenhet för det, som kan utvecklas bara jag får läsa något intressant? :o"

.. sedan utvecklades tanken: "kemiteknik.. med fysik?"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP