torsdag 2 september 2010

Pubrunda ikväll!

Ska iväg om ca 5 minuter, har suttit och försökt sistaminutenplugga matte här. Alltså, för att jag inte kan plugga på hela kvällen, för jag är ju på pubrunda! Först ska vi träffa faddrarna en stund, sedan ska vi gå runt på alla sektionspubar på hela chalmers =)
Och då får man ha med sig en icke-chalmerist per person, så jag ska ta med mig Robert ^_^

Men i alla fall, om du råkar vara ett matematiskt geni som läser min blogg just nu, kan du förklara detta för mig:


Definition. The limit of f(x) as x approaches a is L

if and only if, given e > 0, there exists d > 0 such that 0 < |x - a| < d implies that
|f(x) - L| < e.


Det vore väldigt snällt, för enligt mig är det just nu bara ett uppenbart samband, men jag fattar inte riktigt hur de vill att man ska räkna med det eller vad det faktiskt bevisar? Jag är bara förvirrad. Jag vill veta vad man ska ha det till, vad man kan räkna ut med det, och vad fan det bevisar..
Och gärna ytterligare förklaring om hur det funkar också, och varför..


Tack och hej, nu ska jag till bussen ^^,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP