torsdag 23 september 2010

Gått under jorden..

Jag har gått och gömt mig för jag behöver plugga. Och motivationen är inte på topp denna veckan. Dessutom råkar det sammanfalla med att det är extra krångliga och inte lika roliga saker att lära sig just denna veckan. Så jag behöver ödsla en massa dödtid för att lära mig något alls. Så det gör jag nu!
Eller, ska börja med nu.. har varit på filmkväll med våfflor som Häks anordnade (älskar våfflor!) och och sedan jag kom hem har jag bara degat runt och gjort inget vettigt. Vilket inte är bra. Men så blev det i alla fall.

Två saker till ska jag säga: lyckan jag upplevde när jag fick mitt matlabprogram att göra precis som jag ville idag, den visste inga gränser! Det är stört hur glad man kan bli av att få ett program att fungera. Nästan som en drog, nu vill jag göra mer.. okej, det var mest sjukligt. Ingen gillar matlab. Ingen.
Och en "höjden av nördighet": jag satt på lektionen och läste i planeringen för kemi med biokemi (en av kurserna vi läser just nu) att vi ska arbeta med kapitel två nästa vecka. Så jag slår upp kapitel två för att se vad det heter; "Chemical Bonds" - och ut ur munnen slipper ett litet pipigt överlyckligt "jaaaa!"... Inte okej xD

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP