lördag 18 september 2010

Otroligt intressanta bilder från mitt anteckningsblock


M-hmm ja det är min handstil ja, den är rätt najs, brukar få kommentarer för den ;D


You heard me! (och för er som inte inser det så slutar jag skriva skrivstil efter andra raden XD)


Danananaaa ^^


.. och jag SKA bevisa att tan x > x i för alla x mellan 0 och pi, om det så blir det sista jag gör! xD
Fattar knappt själv längre vad allt det där siffer-och-tecken-bajset innebär, men jag minns att jag insåg strax efteråt att det fattades en bit i min bevisning.. jag bevisade aldrig att f' > 0 för ALLA värden mellan 0 och pi/2.. men det kan man nog lätt lägga till genom att se efter om f'' har några nollställen i intervallet ;)
(om någon där ute är kabapel att genomföra hela beviset på något vettigt sätt får ni för övrigt gärna säga till!)


sist men inte minst, såhär ser det ut när jag är mer medvetslös än medvetande på föreläsningarna xD Hade inte druckit något kaffe igår (torsdags) morse, och då blir det lite vingligare xD
(satt alltså och halvsov och ryckte till och insåg att jag var tvungen att skriva vad som stod på tavlan med jämna mellanrum.. .. xD)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP