söndag 27 juni 2010

Tankar och målade naglar

Jag tänker alldeles för mycket. Tänker på småsaker, tänker på stora saker, tänker på allt. Har nog aldrig kunnat göra minsta lilla grej utan att tänka efter noga först. Typ "ska jag kasta detta gamla skolhäftet i min hög med typ 100st till som jag aldrig läst igenom, eller kommer jag behöva det någon gång i livet? *beslutsångest*" . Snarare har jag typ 10 år in i framtiden planerat ungefär hela tiden. Jag ska plugga på chalmers, det ska ta 5 år. Sedan ska jag doktorera, det ska ta 4 år. Sedan är jag 27 år. Ojdå, då är man nästan 30, dags att skaffa hus. Jag vet ungefär hur jag vill att det ska se ut, och vart det ska vara beläget (alltså, inte speciell tomt, men ungefär var i världen.. xD), och så vidare. Jag vill ha 2 katter, jag vill någon gång ha en snygg turkos cadillac med vitt tak, jag tycker 2 barn är lagom, och jag ska självklart jobba som forskare och typ rädda hela världen, och sen när jag tröttnar passar det fint att bli lärare.. och så vidare. Fan vad jobbig jag är..

Ska jag göra minsta lilla grej så måste jag ha det planerat en bit i förväg, annars blir det jobbigt. Som imorse. Pappa sa "jag tänkte vi skulle flytta din bäddsoffa idag". Och 45 minuter senare "är du klar än då? sätt fart!". Jobbigt. Jag blir ingen trevlig människa då heller, jag surar, men jag vet inte riktigt varför, och det bara känns jobbigt. Tar några timmar, sedan kommer jag över det. Men hur kommer det sig att jag inte ens kan "kasta mig ut" i en sån liten sak utan att känna massa konstiga jobbiga känslor? :S

Nåja. Jag önskar att jag inte tänkte så mycket. Jag önskar jag kunde leva efter tanken "om det känns bra just nu, så är det antagligen bra just nu. Strunta i vad som händer imorgon, det kan man inte veta något om just nu ändå." Kändes jobbigt att skriva det där sista..-.-

Och så har jag målat min naglar idag:

Tog dock mitt blått-i-dagsljus-topplack och blev sur på mig själv när naglarna blev blålila i solljuset sedan. Som om jag inte kunde förutse det? xD


Sedan var jag väldigt naturaraktig av mig också:

"hmm, vad är det som gör att solljuset lyser på min hand i helt runda cirklar? Jag har väl inget föremål med runda cirklar i?" Visade sig att ljuset föll in genom en växt och gjorde det mönstret. Men jag har fortfarande inte fattat hur fan det går till, för växten har inte heller några runda hålrum..



Btw, överarm eller lår, vad tror ni? xD

5 kommentarer:

Disdrac,  28 juni 2010 kl. 08:07  

överarm... allt för lätt det där.

Hanna 28 juni 2010 kl. 10:48  

hahaha, fandå, jag som tyckte att det såg ut som värsta fettolåret för att vara min arm xD
Beskrivningen "omg du har typ anorexia :S", som jag oftare får höra, passar iaf inte på denna bilden XD

Disdrac,  28 juni 2010 kl. 15:58  

du blev avslöjad pga tjockleken på underarmen. ;) skulle det ha varit benet så skulle det ha varit lite annorlunda...
dessutom är det nog svårt att knäppa kort på sitt ben i den vinkeln och att jag förknippar materialet som ditt klädesplagg består av mer med kläder för överkroppen än underkroppen...(hmm lät lite konstigt den meningen. :s )
Sen så avslöjade dom där fjunen på armarna dina att det inte var ett ben... Hade du photoshoppat(gimpat låter mongo.) lite hade det nog blivit lite svårare.

Hanna 28 juni 2010 kl. 20:02  

haha, värsta detektivarbetet du gjort ju :P xD

Disdrac,  29 juni 2010 kl. 02:19  

jadu jag har ju massa skillz vet du. ;)

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP