tisdag 1 juni 2010

Sista-ganskamycket-dagen

Idag hade vi vår sista samhällslektion, och vår sista biologilektion. På biologin fick vi kakor, och så fick vi göra ett likadant litet test som vi fick göra första lektionen, för att se om vi blivit bättre. Jag har tydligen gått från 23 rätt av 32 till 29 rätt. Klar förbättring, men jag känner mig fortfarande lika borta i ämnet som innan =)

Och så hade jag min sista pianolektion också. Det, däremot, var ganska vemodigt. Hade jag bott kvar här hemma till hösten, hade jag kunnat gå på kulturskolan ett år till. Men det funkar inte nu när jag ska flytta. Kan inte åka hit en dag i veckan för att spela liksom. Men jag gillar verkligen att spela piano, och jag gillar (gillade..) mina lektioner, för min lärare var så bra!
"It's been a pleasure, du är.. en av de allra mest begåvade jag undervisat. ..Och du är tveklöst den bäst klädda! ..och Om du någon gång i framtiden känner att du behöver lite hjälp eller något, så får du jättegärna höra av dig! .. annars ses vi väl alltid nån gång ute nånstans.."
Jag kommer sakna mina pianolektioner.
Men det innebär inte att jag kommer sluta spela piano nu för det. Aldrig, nejnej, jag har det i mig, jag måste spela. Jag funkar inte ordentligt utan mitt piano <3

Nu tänkte jag hur som helst bege mig iväg och försöka sy lite på min klänning :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP