tisdag 22 juni 2010

Bakat paj, igen =)

Gick upp klockan åtta, och rabarberpaj blev det! Började med en tur ut i trädgården bort till rabarberbuskaget, var väldigt blött i gräset och tydligen nyklippt också. Jäklar vad gräs det fastnade under fötterna. Jag gick barfota alltså. Pajen bakades med lite rabarber, mycket smuldeg, mycket socker och mycket potatismjöl, enligt pappas önskemål; inte surt, inte blaskigt.
Upptäckte fina lila (ofta rabarber färgar samma färg som blåbär?!) fläckar på mitt vita linne efteråt. Duktigt av mig att inte tänka på det. Nåja, pajen smakade bra i alla fall, var uppe och provsmakade nyss ^^

Utöver det har jag suttit och stickat en stund. Jag har lovat mig själv att aldrig sticka med helvetiskt små strumpstickor. Men vad gör jag nu då? Stickar med helvetiskt små strumpstickor.


2mm om jag inte mätt helt fel - fick massor av strumpstickor begagnat av mormor i en stor bunt, fick försöka mäta utan skjutmått (!) hos mamma, och hitta fem lika..
Vad jag stickar är däremot hemligt ^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP