lördag 26 juni 2010

Olika personers fotoalbum..

Som ni ser i förra inlägget så fotar jag mestadels mat. Kom hem från midsommarmiddagen och hade bara bilder på mat i kameran. Lustigt. Ber för övrigt om ursäkt ifall bilderna dampar lika mycket för er som för mig, försökte i över en halvtimma :s

Jag kom hur som helst att tänka på att det måste vara skillnad på hur olika människors kamerainnehåll ser ut efter en trevlig kväll med annat folk. Min innehåller uppenbarligen mat. Och lite bilder på oförberedda människor, eftersom jag tycker det är roligare att fånga folk "i situationen". Mamma tycker tvärt om. Så fort hon plockar fram kameran vill hon att alla ska titta upp och le.

Hennes fotoalbum ser ut något sånt här:
Person som håller en skål med glass och för skeden mot munnen, som tittar upp och ler. Person som sitter vid pianot och spelar svåra noter, som vänder huvudet mot kameran och ler. Person som står vid spisen och lagar mat, som tittar in i kameran och ler. Personer som sitter runt ett bord med mat på tallrikarna, som alla tittar in i kameran och ler. Person som pumpar ett cykeldäck, som tittar upp och ler. Person som sitter och gör läxorna, som tittar upp och ler. .. Variation? xD
..Och när hon bad mig ta ett kort på henne vid matbordet, så plockade hon självklart upp besticken för att se ut som hon precis var på väg att ta en ny bit mat - och tittade in i kameran och log =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP