lördag 13 december 2008

Lucia

är det visst idag, kulkul. Njä, för två år sedan var det lucia också, och var jag lucia. I skolans kör, när vi sjöng i kyrkan, för hela senaredelen (6-9). Då var lucia kul.

Äh. Väcktes 5 över 11 idag utav min syster som ringde och undrade vad jag önskade mig. Hon hörde att jag var nyvaken, så hon gav mig en kvart att tänka sedan skulle hon ringa upp. Jag vet inte alls vad jag önskar mig, inte utom sånnahär specifika saker som exakt dedär skorna, eller exakt en sånhär blablabla-grej. Så det är svårt att komma på en sånhär allmän grej som man önskar sig men det ändå inte spelar roll exakt vad det blir. Så jag tänkte. Och kom fram till att jag önskar mig vad som helst så länge det håller sig till tre färger: svart, vitt, rött. Jag flyger ju över precis allting som är i de färgerna, fast jag har råd med nada.. spelar ingen roll om det är ett halsband, en tröja, ett läppstift, en tekanna, ett badlakan eller en jävla lampa. Eller en kakburk för den delen. Allt som är svart, vitt, och rött, eller något ut av det, är helt jäkla perfekt i mina ögon. Önskar jag kunde köpa allt innan det är för sent. Men jag har ju inte råd med allt.. så det får bli min önskelista i år - vad som helst så länge det är svart vitt eller rött, eller alltihopa på en gång, eller två utav dem.

Ja. Pappa fick höra det, och sa "Vad bra! Då ska du få en sprillans ny röd dammsugare av mig! tjoho! :D" . Jippie. Haha, nejmen om jag nu får det så är det alltid bra att ha en egen dammsugare den dagen man flyttar hemifrån! Så jag tänker då inte vara den som är negativ här!

För övrigt får jag gjort precis nada idag.. borde leta upp fakta om bandet Maná, men jag orkar bara inte. Och det händer inget vid datorn idag, inte på Tw, inte på bdb, inte på hp.. Tråkigt!
Får se om jag kan lyckas slita mig från datorn idag kanske, när allt är så jävla tråkigt och få något gjort för en gångs skull? (tjoho, klockan är 13:37 just nu!)

Läste ut en bok inatt, "som jag vill vara" av Katarina von Bredow, ganska bra faktiskt, något förutsägbar, men det tycker jag om alla böcker eftersom jag läst så många. Hur som helst var den bra, och folk som inte läst mycket skulle gilla den ännumer!

Tråk.
TRÅÅÅÅÅK sa jag.
Tråk för helvete.

skit.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP