fredag 26 december 2008

Annandag jul

Klockan 23:23, hmm.

Sitter och chattar med Josefin. Imorrn åker hon till fjällen. Gud jag saknar männskan. Men skolan börjar väl snart igen så jag får väl typ överleva. För jag är i värmland när hon kommer hem.. :(

Nu har det i alla fall varit jul i 3 (nästan 4) dagar i rad. Med start hos min bror dagen innan julafton. Lille Oliver som är så söt! Sedan på julafton hos farmor.. och på juldagen hos mamma, och idag på annandagen hos pappa med Monicas (pappas sambo) släkt. Och på söndag kommer Robert hit. Beställde resa för 2-3 timmar sedan.. och så fanns det ingen imorrn.. dumma..

Nåja, julen i år har vart trevlig! Har fått så många julklappar så jag är alldeles salig! Någon måste ha tyckt att jag vart snäll i år :)
.. eller så vill de bara att jag ska flytta ut fort som fasen.. xD
anyway, årets julklappsskörd:

2 röda elvispar (ska byta den ena mot en röd brödrost! xD)
en röd trådlös telefon (som på bilden fast RÖD och med svart skärm med vita tecken xD)
3 röda ljuslyktor, en större och två mindre kopior (för värmeljus, jättesöta! fanns ingen bild, men ungefär som små klot som man kapat av på "snedden" för att kunna ställa in värmeljus i ^^)
två svartvita temuggar (finns ingen bild på dem heller, men de är i botten vita, och sedan har de svarta ränder som är någorlunda raka och går från toppen till botten och korsar varandra här och där ^^ )
Handstickade handlesvärmare med vit pälskant som farmor gjort^^
Svart-silvriga pråliga smycken, d.v.s. enorma örhängen och ett tufft halsband
En kokbok (rödvitrutig såklart!)
Svartvita grytlappar
2 svartvita skålar
(svarta på utsidan, vita på insidan)
En svart servis (6 tallrikar, 6 assietter, 6 djupa skålar)
Två svarta ljus
Fluffiga tofflor (vita med röd rand längs "överkanten" där man stoppar i fötterna xD)
Boken "För ett hus av sten" (håller på att läsa den för tillfället)
Ett smyckesskrin (blått och dekorerat, passar fint i mitt nuvarande rum ^_^)
och sammanlagt 1650 kr

Om det är något jag glömt får jag skriva det i senare inlägg :o


Det blev några saker i alla fall, och jag gillar dem alla såå mycket!
Tack alla för alla fina julklappar jag fått! :)

.. än finns det 2 julkappar kvar som ligger uppe på mitt rum hos mamma, en är till Robert från "svärmor", och det andra till både mig och Robert från mamma. Sedan har jag hört att det kommer julklappar till mig uppifrån värmland med, och så har jag ju inte fått min julklapp av älsklingen än ^^

Jag börjar nästan överväga om jag ska gilla julen igen! Alla är så snälla och gulliga! :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP