onsdag 6 oktober 2010

Pluggar som en galning

Hej och hå allihopa. Den här dagen är verkligen inte min turdag. När jag vaknade imorse hade mitt ena öga dampat ihop totalt och blivit jätterött i inre ögonvrån, så jag har gått och sett helt störd ut hela dagen. Ovanpå det hann jag inte borsta tänderna innan jag gick till bussen, och inte spreja håret heller (det faller samman på 5 minuter, max), jag tappade mitt underbara försvarets hudsalva på bussen och vet inte hur jag ska överleva, och hade sönder mina ena sko. En bland ett av de få par som jag kan använda på vintern. Som jag dessutom gillar väldigt mycket. Rev upp konstskinnet på ovansidan foten. Gah.
På det följde att jag lösningarna jag förberett inför labben var åt helvete fel och beräkningarna skulle göras på helt andra sätt. Satt där och kände mig lagom dum i huvudet.
Och sedan jag kom hem har jag suttit och räknat igenom uppgifter i kemi och matte utan att riktigt fatta vad jag gör. Men det blir rätt till slut ändå. Så något positivt måste det ju göra.

Nu ska jag i alla fall försöka lära mig något av bevisen Alexei har bestämt att vi ska kunna till tentan, sedan väntar sängen i lagom rimlig tid förhoppningsvis (har en förmåga att dryga ut tiden nåt otroligt de dagar jag faktiskt har chansen att lägga mig i tid..). Imorgon blir det till att stanna kvar sent i skolan för att skriva laborationsrapport. Har hört skräckhistorier från resten av klasskamraterna om att den tar nånstans runt 10 timmar att skriva. Minst. Och blir ungefär lika många sidor lång..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP