tisdag 26 oktober 2010

90-talet?

Alltså hallå, hjälp mig här nu :P Sittningen på fredag är tema 90-tal, och jag insåg just att vi som arrangerar den nog också borde klä ut oss i passande utstyrslar. Eller det gissar jag iaf, får höra med folket imorgon x) Men då funderar jag såklart på vad som är 90-tal. Och så dyker massa tråkiga bilder upp i mitt huvud av typ säckiga raka jeans som sitter högt i midjan med en stor tröja nedstoppad inuti. Men det känns varken sådär jättefestligt eller så värst jätteskoj att klä sig i. Så jag sadlade nyss om och började fundera på spice-girls. Självklart 90-tal. Kanske man skulle bli en 90-tals fjortis och försöka klä ut sig till spicegirls? Det skulle vara nåt :D
Men frågan är om jag hamnar tillräckligt nära med det jag har att tillgå.. Tanken är:
Håret i två höga tofsar, med en liten hårtest hängande ner på var sida om ansiktet, benan är antingen mittbena eller sicksackbena. En kort vit kjol, svarta over-knee-strumpor och ett par svarta klackskor jag har som är det närmsta jag kommer platå och 70-talsklack. Och ett turkost, tight, urringat linne som fortfarande hänger med sedan den gamla goda tiden och ligger längst inne i min garderob. Hmm. Antingen det, eller så utnytjar jag resursen i att jag ju har en navelpiercing (otroligt poppis på nittiotalet.. xD) och tar en skjorta och knyter så jag får "magtröja". Vilket också var otroligt poppis på nittiotalet, tillsammans med navelpiercingen xD
Fast jag har ingen färgglad skjorta, så risken är att jag blir för ofärgad..

Någon som känner för att hjälpa mig på traven här en bit och komma med något bra tips?^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP