tisdag 16 september 2008

Jävla busschaufför

Där står man på busshållplatsen, alldeles för tunnt klädd, och väntar på bussen som ska gå till Kungsbacka station. Så ser man bussen, tillsammans med de andra ca.20 pers som står där och väntar, och man börjar gå till stället man ska gå på. Men då, då jävlar, då kör bussfan RAKT FÖRBI! Förbannade busschaufför. Jag fryser ytterligare en stund till, och sedan anländer toråsbussen (som Inte går till kungsbacka). Förvirrad över att den förra bussen inte stannade hoppar jag på toråsbussen istället, fast att jag ska till kungsbacka, och funderar på hur fan jag ska ta mig till skolan nu. Båda går visserligen runt torås, så vi är ju på väg åt samma håll, men den bussfan är ju före oss, så jag kan ju inte precis hoppas på att hinna med den.
Men när vi kommer fram till torås så står faktiskt bussjäveln kvar och väntar på oss när vi kommer till torås, och det var väl den förbaskade chaufförens tanke hela vägen. Men varför skiter de jävlarna i resenärerna?! Hur Fan ska jag veta att det är hans tanke att jag ska åka med de jävla småbarnen och byta buss vid torås? Jäcla chaufförjävel.

Jag hade god lust att skälla ut den förbannade busschauffören. Står jag och väntar på en buss, så ska den tamefan inte köra rakt förbi! Spela roll om de vill undvika att toråsbarnen åker med den vanliga bussen, jag som ska till kungsbacka ska inte helt plötsligt, utan förvarning, råka ut för att min buss bara åker rakt förbi mig!
Förbannade busschaufför. Hade jag varit lite modigare hade jag frågat honom vad fan det var nödvändigt för. Förbannade.

Bengt.

1 kommentarer:

Anonym,  17 september 2008 kl. 16:13  

you poor thing, aww var du tunnt klädd...... Jag känner med dig, för du var säkert den enda som frös den dagen... Stackars lilla lilla lilla människa

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP