onsdag 3 september 2008

Hejhej

Läsarna bara dunstade igen, de var flyktigare än ättika under upphettning.
Bara för att jag lagade korvstroganof och använde mig av chilisås. Då lärde pappa mig det. Att om man häller i chilisåsen för tidigt så dunstar ättikan och så förlorar man den rätta smaken.

Så nu vet ni!

För övrigt kan jag tala om att laddning kan liknas vid substansmängd. (Tog ett jävla tag innan jag kom på det. Satt med pappa och Josefin i säkert två timmar igår och resonerade fram det).
Laddning mäts i Coulomb, substansmängd mäts i mol. Substansmängden 1 mol motsvarar ett visst bestämt antal formelenheter, på samma sätt motsvarar laddningen 1 coulomb ett visst antal överskottselektroner i föremålet.

Tog ett tag att komma på den!

Jag har sovmorgon imorgon, och jag ska simma med Josefin efter skolan.
Lalala.

Bengt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP