onsdag 7 maj 2008

Jag är värdelös.

Vad jag än gör så är det inte tillräckligt bra, och försöker jag verkligen göra något så är jag ännu sämre.

Det finns helt enkelt inget sätt för mig att vara lyckad på.

Mina betyg i skolan, vad spelar de för roll när jag inte vågar prata med personer?

Vad spelar det för roll att jag hjälper till när jag inte gör allt de ber om?

Vad spelar det för roll att jag bryr mig när jag inte kan göra något ogjort?


Vad spelar det för roll över hela huvud taget att jag lever och försöker mitt allra bästa, när jag aldrig verkar vara bra nog ändå.

Jag är en misslyckad jävla varelse. Värdelös är jag. Så fruktansvärt dålig så jag borde skämmas. Varför försvarar jag ens mig själv, när jag borde inse att allt det de säger är sant?

Jag kan helt enkelt inte, kan inte vara tillräckligt bra. Det går inte, det är omöjligt.

Jag är inte perfekt. Och är jag inte perfekt, så är jag sämst.
Jag kan inte leva upp till någons förväntningar, och inte uppfylla alla de krav som min omgivning ställer på mig.

Jag räcker inte till, jag kan inte, jag vågar inte, jag försöker inte tillräckligt, jag ger upp för fort, jag bryr mig inte tillräckligt, jag .. är helt enkelt helt och hållet onödig, överflödig.

För jag har aldrig någonsin i hela mitt liv lyckats med något speciellt alls.
Inget viktigt i alla fall. Allt jag uppnått är petitesser när jag inte klarar av mer än så.

Jag borde försvinna och göra världen till en lyckligare plats för alla.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP