tisdag 22 april 2008

Vad gör man när man inte har något att göra?

Man skriver såklart! Skriver massa.
Min bror skulle spela på fredag, så nu blir det inget Allé på lördag. Men då bytte jag ut det mot att muta Viktoria till att gå med mej till Liseberg istället. Tänk att man faktiskt nästan kan köpa sig kompisar!
Spela roll, för jag vill gå dit med henne och det kommer bli massa skoj!

Nu bytte mediaplayer låt, nån takida.. ska vi se... Hardlake Village! den gillar vi!

I alla fall, och spanskanationella igår gick bra kändes det som, jag skrev om "Viernes por fin!" Med såntdär konstigt uppånerutropstecken innan, såklart. Så skrev jag om vad jag brukar göra på helgerna, tror att det gick bra. Jag tror det. Att jag fick till grammatiken ganska bra och så. Men läsförståelsen var lite sisådär med. Max 7 missar på 36 poäng fick jag det till. Men det kan jag kanske leva med. På fysiken trodde jag ju det skulle bli 10/39 fel, där blev det tre fel. hmm. Det kanske går bra. Men man ska inte ropa hej förrns man är över bäcken.

På tal om det, på mattelektionen igår så fick vi tillbaka våra matteprov.
Josefin blev överlycklig, hon fick bättre resultat än hon väntat sig. Jag fick tillbaka mitt, med tre fel. Staffan kommer förbi;
Josefin: "Staffan jag är jätteglad nu! det gick mycket bättre än jag trodde att det hade gått!"
Staffan: "Jamen det är ju bra! Och Hanna surar för att hon inte fick alla rätt *mehehe* "
Han är så tyyyken, men så rolig xD

Och medan jag satt här och flätade mitt hår så bytte mediaplayer låt igen. Score, takida igen. Den är bra den med! Den kan jag faktiskt på gitarr *stolt*

Imorgon är det onsdag, då ska jag också vara med viktoria! Jag är så glad nu, får träffa henne två gånger samma vecka till och med!
En liten sak bara: Man ångrar sig ganska ofta i efterhand, och so do I med allt jag skrivit den senaste veckan i princip. Jag skyller på humörsvängningar!

Och nu ska jag tala om en sanning:
"Så som du vill att andra ska göra mot dig, så ska du också göra mot dem" fungerar väldigt bra faktiskt.
Så länge man inte vänder på hela steken, som jag brukar göra.

Hops, låtbyte igen, vad är detta nu då? Crawling in the dark - Hoobastank, intressant.

..vänder på hela steken som jag har ovanan att göra, så att det blir
"så som andra gör mot dig, så ska du behandla dem". Det funkar inte. Det ställer till med problem.
Börja istället med att ge, så ska du få tusenfallt åter! För att gå omkring och sura tills någon barmhärtigar sig över dig funkar inte. Nu har jag lärt mig det, för trettioelfte gången. Hoppas jag minns det denna gången.

Sprid välvilja och glädje! det är det jag vill göra, ständigt gå runt med ett leende på läpparna och sprida glatt humör till alla främlingar jag möter.
(Nej vaddå att jag har humörsvängningar från dag till dag?)

Denna låten var faktiskt bra. Hoobastank är bra.
Nu har jag ont i axlarna, och jag är så fruktansvärt törstig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP