torsdag 17 april 2008

Detta är en torsdag.

Jag hade engelskanationella idag. Gick inte så bra som jag ville, tyvärr.
Säkert massa grammatikfel, och för fattigt ordförråd, och felaktig meningsbyggnad.
Dessutom ointressant ämne.
"A very special summer" blev det, och en berättelse om hur jag lärde känna min bästa vän..
Kändes lite melankoliskt att sitta där och skriva glada minnen när man aldrig träffar personen..
Men skriva om min pojkvän kunde jag ju inte göra igen, för det gjorde jag i början av terminen. Inte samma ämne för samma lärare två gånger på rad, det funkar inte.
Men texten blev ju bättre ju längre jag skrev i alla fall, slutet blev nog en aning bra i alla fall.

"I think it is funny, if it was not for this camp, our friendship might never have evolved.

I am grateful, for destiny, which always tries its very best to take us by roads we never knew, to things we never thoughed would be."

Typ så tror jag att jag skrev. Låter ju fjantigt nu i efterhand..
*suck*
Det gick nog åt skogen. Fan.
Hoppas hon inte sänker mej. Ett VG i Engelska är inte vad jag är ute efter.
Jag hade ju i alla fall styckeindelning och sådant, kanske ger plus. Och en inledning som fångar läsaren. Och sådant. Men fan, ingen knorr på slutet. Men det var ingen sådan berättelse/novell å andra sidan.
Fan, jaja, jag kan inte göra något åt det nu, det går som det går. Fan.

Pianolektionen gick desto bättre, fick konstant beröm! Det har jag inte råkat ut för innan! Det var kul ^^ Ska ju ackompanjera någon tjej nu den 6e Maj, dagen innan Matte A- nationella. Hoppas det går bra i alla fall, men där har jag mer självförtroende. Jag har bra anslag, jag får fram bra dynamik, allt sånt faller sej naturligt. Sedan kanske jag borde klippa naglarna, men det är ett senare problem...

I morse i skolan blev jag hälsad med "Hej emo!" faktiskt roligt, tydligen har jag emotendenser då. Nej, jag tar inte allvarligt på det, allt är skoj ffs. Jag råkar bara gilla 60-talet. Men nu är affärerna inne på 80-talet märkte vi när jag var på kungsmässan med Josefin idag. Konstigt att de skippat 70-talet helt.. ha-ha.

Imorrn morron ska jag schasa iväg handledarintygen, ansökningarna, och allt sånt, så att jag förhoppningsvis får börja övningsköra om någon vecka!

Flera personer i min omgivning borde tänka över en del saker, skall tilläggas.

Spanskanationella på måndag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP