måndag 24 januari 2011

Vad jag läser för matte

Fick en kommentar som frågade vad det är jag läser för matte. Just nu läser jag sista delen (del C) i kursen analys och linjär algebra :)
Det är så sjukt mycket att lära sig så jag kan omöjligt nämna allt, men i tidigare delar av kursen har vi lärt oss mycket om derivator, integraler, linjer och plan i rummet (och n:te dimensionen såklart), differentialekvationer, matriser och vektorer.. Och just nu håller vi på med flervariabelsanalys, typ flervariabelsfunktioner och vektorvärda funktioner..fast jag har inte riktigt lärt mig om det är samma sak eller inte ännu :P

Fast har man inte läst matte på högskolan så vet man nog inte vad allt det där är ändå (även om det låter jäkligt coolt att säga att man kan det ;D).. Men för att ge en idé om hur det är kan jag ju säga att matten är såpass teoretisk att man inte ens får ha miniräknare eller formelsamling på tentorna.. Och efter att ha gjort två stycken kan jag ärligt säga att en miniräknare hade inte gjort något lättare :P BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP