torsdag 20 november 2008

Random uppdatering

Jahaja, här kommer jag och känner för att blogga helt plötsligt liksom, klockan 00:03 på natten till på köpet.

Nåja.
Jag är lite förkyld, har sådär ont i halsen så att det river och bränner varje gång man sväljer. Men det är så mycket inte lämpligt om jag blir förkyld nu!
Vi ska ha spelning igen nästa onsdag ju! Hade en i lördags om jag inte nämnt det?
Vi spelade Hold the Line (Toto), Get it on (t-rex), och It takes Two (Tina Turner, Rod Stewart). Gamla godingar som lät skitbra när vi spelade! Tappade stämman på hold the line bara. Men det gick så bra ändå!

Egentligen är jag mest körare, men det har gått över mer och mer till att jag och Josefin delar på sången. Fast hon sjunger lätt bäst av oss :3
Men tydligen tycker folk att jag kompletterar bra, så jag blev skitglad! Tänk att de fortfarande kan tycka att jag är lite bra jämfört med henne! ^^

I vilket fall, vårat nya projekt är Sleeping in my car (Roxette), på förslag från just oss två. Skitbra låt, men jag har desvärre problem med vissa toner (den lägsta av dem alla), men Josefin är såklart snäll och räddar mig där.

Mah, en liten paus här för att överösa Josefin med massa positiva saker; hon är min bästaste bästa vän ffs! Creds till Josefin som gör hela mitt liv så mycket roligare och gladare och bättre på alla sätt! :3


nu ska vi i alla fall spela på onsdag igen då, och då blir det antagligen Hold the line och It takes two, och det ska bli kul! Bara jag inte är förkyld.. hela min röst spricker och tonerna skär.. inte vackert nånstans.

Och så ett litet fy på mig: jag har inte gymmat på två veckor nu, ajabaja! Jag vill ju inte känna mig tjock (nej jag vet att jag inte är det, men magen putar ut p.g.a. slappa magmuskler, inte fett!).

Och sedan: Jag och Josefin har vart sådär halvt deprimerade för att man bara får vara med på kulturskolan tills man blir 18, och det blir vi båda inom en snar framtid.. Och det är demprimerande, för det är så Roligt!
Men sedan gick jag in på deras hemsida, och så stog det "mellan 5 och 20 år" 20 år! 20 år! Då är man ändå vuxen, då kanske man inte avlider helt för att inte få vara med mer, så jag är överöverlycklig, för nu får jag vara med längre! Och inte behöver jag sluta med pianolektionerna heller, som jag också fruktade!
Nu kan jag hålla på med dem tills jag börjar på Chalmers, och då kommer jag ändå inte ha tid för dem! Tjohooo!

Glad dag!

Och så ägde jag biologiläraren idag också, genom att kunna allt om DNA innan hon gick igenom det. Jag kunde alla fina ord: Deoxiribos, fosfat, kvävebas, nukleotid, Adenin, Guanin, Cytosin, Tymin. Jag kunde till och med Uracil för RNA. Jag är så bästbästbäst!
Hon kom fram till mig vid lektionens slut med "Vad Duktig du var idag! Verkligen, jättebra var det!!". Mohaha, nu har jag äntligen fått bevisa att jag VISST kan biologi, dumma som tror att jag förtjänar ett vg! Icke att jag tänker nöja mig med det!

Wohotjohoo, slut och klart.
Bengt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP