söndag 23 november 2008

lack of motivation..

Fan, det där sista ordet skall uttalas svenskt!

Dumma det här med att engelska och svenska ord stavas likadant!
Det var som när jag och Josefin tyckte att "inte bra immitation" skulle vara ett bra bandnamn.. men kom på att alla skulle uttala det helsvenskt.. >_<

I alla fall så har jag brist på motivation och jag orkar inte göra några läxor över huvud taget.. trötttrötttrött... trött.

Hur får man mer motivation? Hur får man tillbaka motivationen alls?
hur inser man att man har ett riksprov i fysik om 2 veckor, och ett kemiprov om 2 dagar?

Och att jag måste läsa biologi för att ligga steget före lärarens lektionsgenomgångar?


Gah. Jag orkar inte. Får la kolla lite på kemin då, men jag verkar kunna allt..
det är bara formeln för specifik värmekapacitet, och detta med "deltaH" vid reaktionsformler.. sen tror jag att jag ska kunna denhär formeln för gibbs fria energi med.. och att det är vid negativt värde på "deltaG" som reaktionen sker spontant.. och deltaG = deltaH - T * deltaS.

och deltaS är graden av stökighet, uttryckt i J/k..

Men ja.. det borde väl gå ganska bra..
om man bara minns q = c * m* deltaT ...

Bah.. får kolla lite på det .. blir miniprov detta..

nåja, går nog bra..
och att deltaH uttrycks i J/mol och inte alls bara J eller cal.

bla..
Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP