tisdag 2 oktober 2007

Överlevnad, irriterande meddelanden och massor med läxor.

Jaha, tisdag. Skola. Sovmorgon. Trevliga lektioner, både matte och fysik. Fast fysiken börjar bli knepig. Tur att det snart är slut med det avsnittet. I alla fall.
Viktoria ringde precis när vi slutade, hon ville gå på Kungsmässan. KlantHanna hade glömt sin plånbok med sitt kort hemma. I fickan hade hon 40 kronor.
Nåväl, ett erbjudande om vandring på Kungsmässan tackar man aldrig nej till, så Hanna svarade visst, så fort jag varit på min trumlektion, vi ses runt fyra vid Fyren. Och det gjorde vi. Trumlektionen gick för övrigt bra, eller i alla fall som den brukar. Ska få en ny låt av honom i veckan. Får komma ihåg att kolla mina mejl denna veckan då.

Med Viktoria på Kungsmässan kan man hitta många trevliga saker, jag fann ett par skor. Men mina 40 kronor räckte inte till att köpa dom. Nångång ska vi gå dit igen snart, då ska jag ha kortet med mig, och då ska skorna vara kvar!
Efter Kungsmässan vandrade vi iväg hem till Viktoria, och sedan fick jag vara med när hon övningskörde! Det var ju egentligen det som var vitsen med hela dagen då ^^
I alla fall, jag överlevde. Jag överlevde faktiskt, tack och lov. Vet inte hur många gånger hon kört innan, men jag överlevde i alla fall. Nej, nu ska jag faktiskt inte vara elak, hon körde bättre än vad jag trodde hon skulle göra, bättre än jag nånsin kört en bil. Förvånande bra faktiskt. Viktoria, jag tänker skylla det på automatväxeln ;)

Sedan ringde Robert, och jag gick ifrån Viktoria, som ändå skulle köra tillbaka, och promenerade mot stationen medans jag pratade med honom. Han är mysig, skickade världens gulligaste sms när jag var i skolan idag.^^
Så honom pratade jag med medans jag väntade på bussen. Men när den väl kom så hette den 734. Dumma bussjäkel, du ska heta 733! Så den bussen gick inte hem. Vad skulle jag göra nu då?
Just då hörde man en röst i högtalarna, en hög irriterande tantröst som bröt på svenska "tåget kvart över från Göteborg är försenat på grund av blablablablablablablabla...." gah, hon tjötade på i en hel jäkla evighet, och jag hörde inget av vad Robert sa. Sedan tystnade hon. Och jag fortsatte prata med Robert. Och sedan kom hon igen! Och sa exakt samma sak. Och sedan en gång till. Jag stör mej! Jag fattade första gången. Sedan vart hon i alla fall tyst på riktigt. Så kom jag på att jag kunde ringa pappa. Han och Henrik och Moncia var ju hos farmor, han kunde hämta mig. Och det gjorde han. Sedan ringde jag upp Robert igen, men han behövde lägga på ganska snart för Elias skulle komma på besök.

Och nu har jag 320 glosor att plugga in till nästa måndag eller fredag eller när det nu är prov på dom. Och så har jag fysikprov nästa tisdag. Och redovisning i engelskan på måndag. Då måste glosorna vara till fredagen. Och så någon sorts enkel rapport om vad jag såg i mikroskopet förra fredagen i naturkunskapen, ska vara färdigt nästa fredag. Nu på fredag är det idrottsdag. Fy fasen för idrottsdagar! Jag avskyr dom! Dom är så onödiga.

Sist men inte minst: Burning Inside <3>Jag är helt förälskad i den Takidalåten, håller på att försöka ta ut den på gitarr nu, den är så jäkla bra!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP