måndag 22 oktober 2007

Död och förhoppningsvis återuppstånden igen.

Vi tror på Gud Fader allsmäktig,
himmelens och jordens skapare.
Vi tror ock på Jesus Kristus,
hans enfödde Son, vår Herre,
vilken är avlad av den helige Ande,
född av jungfru Maria,
pinad under Pontius Pilatus,
korsfäst, död och begraven,
nederstigen till dödsriket,
på tredje dagen uppstånden igen ifrån de döda,
uppstigen till himmelen,
sittande på allsmäktig Gud Faders högra sida,
därifrån igenkommande till att döma levande och döda.
Vi tror ock på den helige Ande,
en helig, allmännelig kyrka,
de heligas samfund,
syndernas förlåtelse,
de dödas uppståndelse
och ett evigt liv.


Jodå, jag var i kyrkan igår. Riktigt mysigt var det. Jag har saknat det. Tölö kyrka. Ganska så exakt ett år sedan jag var där senast nu faktiskt. Men då grät jag. Grät en massa. Farfar.. ååh, farfar jag saknar dig. Ett år sedan nu. För ett år sedan spelade jag på din begravning, för ett år sedan sjöng vi alla för dig en sista gång, för ett år sedan lämnade du oss för att möta honom ovan där. Jag saknar dig, Vi saknar dig, det fanns så många som tyckte om dig. Usch, det är jobbigt att tänka på. Vackraste begravningen jag någonsin varit på var det. I och för sig har jag bara varit på en. Men den kommer nog vara den finaste av många jag kommer att gå på med. Hela kyrkan var fullsatt, solen spred ett sorgset ljus, överallt fanns massvis med blommor från alla som sörjde dig. Åh, vad jag grät, det var så vackert.
I går var jag i alla fall till kyrkan igen, med en del av släkten, eftersom det var just ett år sedan nu. Det var en trevlig gudstjänst, massa psalmer sjöng vi. Det var trevligt :)
Efterråt var det fika hos farmor, och det var lika trevligt det faktiskt :)

Idag, däremot, är det måndag. Varför är jag inte i skolan då ? Skolkar jag ? Jaa, självklart gör jag det, naturare som jag är. Nej, vi har faktiskt A-dag. Åh så härligt det är. Ingen skola på hela dagen. Inte ens utvecklingssamtal eftersom jag har en deltidsjobbande mentor. Åh så trevligt det är!

Men varför loggar ingen jag är ute efter in på msn ? Jag har faktiskt saker att säga!! Och jag måste plugga idag. Jag har tre prov denna veckan! Ett imorgon, ett på torsdag, ett på fredag. Jag blir halvt galen. Nej men, torsdagsprovet är det värsta. Usch, kemi, jag känner på mig att det kommer gå dåligt eller något. Eller något. Kanske går det bra. Men att slå Josefin blir omöjligt. Lika bra att ge upp, jag kan ju inte vara bäst. Men Hanna! Så kan man inte säga, du måste ju försöka! Men jag känner på mig att min tillfälligt återuppväckta blogg kommer att dö en otroligt plågsam död denna veckan igen. Och sedan är det ju lov.. Lov = Robert.. jaa, den kommer nog dö ett tag.
Aah, men det löser sig nog. Ingen skola idag! Härligt härligt.. men farligtfarligt.. neej, inte speciellt xD

Jahapp "Always look on the bright side of life" sjunger min dator nu. Tror det var Robert som skickade den till mig. Och stackars Robert.. Jag känner mig så dum. Förlåtförlåtförlåtförlåtförlåt!! Förlååååt Robert <3 Men du skulle sagt till mig. Men det är ändå mitt fel.. Hoppas som fasen att det går bra på ditt prov nu.. du borde ha det snart nån gång nu.. hoppaaaaas! Förlåt älsklingen <33

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP